Friday, December 3, 2010

my 1st Cloth Pad

Aku x pernah terfikir lak nak pakai xloth pad ni macam 20 thn dulu..hahaha..I remember..20 years ago,in my 1st menstrual, my mom gave me batik cloth to use as a pad..mak aku suruh basuh lepas pakai..bab basuh ni memang aku pemalas la..so, .i let it dry then i dumb it in garbage..tu dulu la..sejak aku dok asrama, memang aku basuh la..sbb nampak kotor pulak..
pad disposable ni bukannya bagus pun.banyak chemical yang digunakan untuk memutihkan kapas tu..sejak muncul kesedaran kehijauan ni, aku pun start la jahit sendiri..

                                                             Things to buy for cloth pad
                                            Cloth pad is ready to be use..easy to wash & wear..
                                                                   Also can be fold up

2 comments:

  1. hai, nak tanya yer, beli kat mana kam snap pliers tu yer?..sueann

    ReplyDelete
  2. kam snap plier tu boleh dibeli di tinytapir.com. so far kat situ je ada jual & harga pun berpatutan.

    ReplyDelete