Sunday, December 12, 2010

Sewing Book

Hari Sabtu, ke KLCC. kali ni aku lebih berhati-hati supaya pisang x berbuah 2 kali. yang aku maksudkan, kes yang terjadi kat bukit bintang tempoh hari. habis duit & kad2 bank aku lesap dek pencopek.. ramai jugak orang kat KLCC. maklumlah, cuti sekolah. dah le tu, nak krismas pulak. lagi la ramai. sale pun banyak gak.Petrosains dah jadi kemestian tiap-tiap kali melawat KLCC..lepas tu tempat yang dituju adalah kedai buku Kinokuniya. memang heaven buat penggemar buku2 dalam & luar negara.

Aku pelik la kat malaysia ni.. walaupun aku dok di kotaraya, masih kurang perpustakaan. Kerajaan nak galakkan rakyat membaca. tapi takde perlaksanaan..perpustakaan, kalau nak cari..punya lah susah walaupun kat KL..Nasib baik ada Kinokuniya. Itu lah kedai buku yang paling besar yang pernah aku masuk.buku apa nak, semua ada..

Actually aku ada cari satu buku ni.."Bag making bible" sebenarnya buku ni bukan bible ye..ni buku pasal jahit baju. Aku memang dah lama cari buku ni. Dalam website Amazon, dah sold out. Aku mintak tolong penjual2 buku dalam website, pun diorang suruh aku beli sendiri. Aku ada jugak mesej kat Pn Z K penjual mesin epal & pembuat kraf tu,( x bleh sebut nama betul2 la..dah kena ugut..tapi aku x takot pun) Langsung dia x reply (Yang lain reply walaupun x boleh beli). Aku tanya je sama ada dia boleh tolong belikan atau tak..Langsung tak reply mesej aku. agaknya kalau aku mesej nak beli mesin epal dia, maybe dia reply immediately kot..kira aku banned la website Z K tu..aku jenis, kalau orang x respond aku, memang aku banned & x recommend kat orang la..Actually barang2 kraf yang Z K jual tu, aku boleh je beli kat sini. harga pun dapat lebih murah.so, x de effect apa pun untuk aku.hahaha..

 At Kinokuniya
 Inilah Buku yang aku Idamkan.Hahahaha..dah ada dalam genggaman pun
 Salah satu contoh beg yang ada dalam buku tu
 Nanti aku nak buat beg ni
 Cutter ni aku beli kat Ampang Park. Saja selit kat sini...lebih murah dari yang Z K jual

7 comments:

  1. Buku tu ada sebut cara2 nak buat beg yg berzip tak? saya pun mencari buku ni, ada angan nak beli :)
    email saya ye sketch.andsew@gmail.com
    Thanks!!

    ReplyDelete
  2. macam2 tutorial basic ada diajar dalam buku tu..dari cara nak buat pocket,zip dan lain2 pun ada..senang faham buku ni..siap bagi pola beg lagi..

    ReplyDelete
  3. Liza, akak dah email contoh2 gambar tutorial zip dari buku tu.thanks.

    ReplyDelete
  4. berapa rm buku ni?kat mana nak beli?

    ReplyDelete
  5. Lisa : beli kat kinokuniya. harga RM 104.95.

    ReplyDelete
  6. nak tanya kt kedai mana beli cutter tu n brp harga ek? dah lama cari ... teringin nak buat beg utk anak lps pantang nie... dlm buku tu ada cara buat beg kecil utk budak2 x ?

    ReplyDelete
  7. saya tercari2 buku jahitan yg di terbitkan oleh epal memandangkan saya ada beli mesin jahit epal....

    ReplyDelete