Sunday, January 23, 2011

Macy, Minlon

Hari ni, saja je jenjalan Hujung minggu ke mines..kali ni aku tengok2 ayam je kat kedai kain kat sana..sebabnya, kain kat rumah masih banyak x berjahit lagi..keh..keh..keh..ikutkan hati, nak je aku rembat kain2 semeter dua kat situ..fuh..!..on the way balik dari mines, lalu pulak dekat Macy, Minlon..nampak banner besau kat situ stated ada sale kat situ..kain2 langsir, sale sampai 50%..harga & kain, standard ekslusive la..heheheh..aku gi sana, x tertumpu kat bahagian langsir..sebab ada satu seksyen yang menjadi kegilaan aku..iaitu..seksyen barang jahit..butang2 comel punya la banyak,,sepeket RM2.50..murah tu!..aku x beli, sebab aku nak survey tengok kat situ ada jual batting ke x..batting ada..cuma yang jenis x de gam la..ok la..aku rembat semeter..tebal gak..adik salesgirl tu ckp kain tu kain felt. memang orang buat batting gak..so, kira oklah tu..nanti aku try jahit, ok ke tak..
Yang paling best tu, ada jual Japan Rug Base. aku nak try buat tapak beg..kat dalam "sewing bag bible' tu ckp pakai Grid bag bottom..rupa tu dah lebih kurang Japan rug base..so, aku  beli la 1/2 meter..Semeter Rm31.90..boleh buat banyak tapak tu..Adik salesgirl tu ckp benda tu untuk buat carpet. kalau nak buat beg pun boleh..ada jugak orang beli tuk buat beg,..

bawah ni ada gambar sket..simpan untuk kenangan..
Yang bergulung tu adalah Japan Rug Base, zip tu yang terpanjang..36 inci..& kain felt untuk buat batting..

6 comments:

  1. Itu memang batting...felt lain kot...kalau fel takkan jual satu color aje? Hehe...

    ReplyDelete
  2. oh..maaflah..ni baru fist time beli kain batting..hehehe..adik salesgirl tu cakap kain felt..actually ada color lain gak..yang akak beli ni cream color.

    ReplyDelete
  3. hai, seronok tengo barang yang u beli ......i dari jb tak susah nak cari brg2 tu kalau i nak beli button pin ader jual tak atau boleh tolong beikan tak

    ReplyDelete
  4. sori what i mean is susah nak cari barang 2

    ReplyDelete
  5. Teluk belanga : nak button pin macam mana ye? boleh x email x saya di kacanghijaulover@yahoo.com? describe sket button camne..Thanks.

    ReplyDelete