Monday, March 28, 2011

Why??? Part 3.

Sementara nak tunggu ke appoinment kat klinik sakit puan tu, aku risau gak,. bleeding x stop2 dah dekat 3 minggu dah ni..so, aku gi another clinic. Kat puchong..lepas cerita from a-z, doc tu suggest 2 option. . 1st option, dia akan bagi mc untuk jangka masa yang panjang, untuk tengok sama ada bleeding tu stop atau tak. lagi satu option, buat blood test. tengok HCG level aku cmne..kalau double every 2 days, should be a good news, kalau x double..problem la tuh..so, dalam masa 2 hari leh tau result, sama ada nak teruskan this pregnancy atau x..tapi nak buat blood test tu...hmmm..RM!,..RM!..RM!!..sekali test RM200.00..aku ambik option no 2. sbb aku malas nak mc lama-lama..kang kesian pulak offismate aku kena tanggung kerja aku pulak..asyik mc je..lagipun boleh jadi gila la kalau dok atas tilam je sepanjang hari..so, malam tu, doc buat blood test..1st result kira consistent to pregnancy la..kena ambik lagi 2 hari..then lepas 2 hari aku bagi lagi darah aku..esoknya baru tau result.

result tu keluar tengah hari semalam..diorang call..as expected la..bad news..hormon x double up..so, doc punya kesimpulan, abnormal la..esok appoinment aku dengan doc tu..kali ni x nak la
buat ERPOC (D&C la tu)..dah 2 kali ni..x kan nak tambah jadi 3 kali..huhuhu..Lepas ni aku x nak pregnant lagi la untuk masa terdekat ni..serik la..bosan pun ada...rasa macam susah sangat la kali ni..apasal la jadi cenggini..dulu senang je..plan je, menjadi..maybe kena cari kerja lain kot..huhuhu..stress + heavy work. rumah pun bertangga..asyik naik turun tangga..x pun jadi surirumah je la..fedup sangat-sangat dah ni..kalau payah sangat nak pregnant elok-elok..aku guna je lah budget untuk future baby aku tu untuk anak-anak aku gi kelas piano ke..kelas renang ke..ada gak faedahnya..daripada simpan untuk benda yang x pasti..fedup dah niiiiii..!!!

6 comments:

  1. Jadi housewife! hehe...sabar kak, dugaan tu, kak tgk pemakanan, cara hidup, research sikit, mungkin ketemui jawapan, eh, say amemandai aje panggil kakak...entah2 saya yg tua hehe...byk2 berdoa pd tuan...take care

    ReplyDelete
  2. sabarlah.. itu sumer dugaan.. saya pernah gugur 4 kali n skrg ada 4 cahayamata.. skrg saya work from home..

    ReplyDelete
  3. sabar yer suzani.. awak di uji dengan pregnancy tp tak kekal, saya di uji dengan tak pregant2 no matter apa yg kami usahakan selama 9 tahun lepas anak first arituh... sampai satu masa saya cakap pada husband, its a waste, waste of time n anergy.. dan saya cakap pada hubby saya takmau beranak dah. Maybe Allah dah tetapkan anak kita ni seorang jer. Saya nak enjoy the life without memikirkan apa yg saya tak dapat. Fikirkan apa yang saya ada jer. Alahmdulillah 3 days after saya cakap gitu, saya di sahkan pregnant... baru pregnant, so takleh nak harap lebih2 sangat, cuma doa je lah untuk yang terbaik, apa2 pon saya serahkan kepada Allah, Dia yang tahu apa yang terbaik unuk diri kita.
    Situasi kita mungkin berbeza, but yang penting kita yakin yang itulah yang terbaik untuk kita. Maybe lepas ni boleh tenangkan diri, pergi melancong ke... jangan pikir sangat pasal nak pregnant. Dan yang penting jugak, support dari suami.

    ReplyDelete
  4. Liza: Thanks a lot..panggil akak pun x pe..memang dah tua..hehehe

    ReplyDelete
  5. Wati : dah 4 kali gugur ye..? mesti sedih kan? saya yang nak masuk 3 ni pun, stress yang amat..

    ReplyDelete
  6. carrot : itu la..tengah cuba nak hilangkan tekanan ni..alhamdulillah, carrot dah pregnant..good luck for your pregnancy after 9 years mencuba....take care.. :)

    ReplyDelete