Tuesday, September 17, 2013

Cara melabel botol susu.

Korang, kalau lable botol susu perahan cmne eks?..actually, ada banyak kaedah yang aku try untuk memudahkan aku kenal susu baru & susu yg dah lama dipam.label susu tu mula2 aku beli sticker kaler2 tuh..aku tulis date, time then simpan ikut kaler bulan. Mcm bulan januari sticker kaler biru, febuari, kaler hijau, cm tu la..then bila botol tu nak recycle balik, sticker tu cm susah nak tanggal..jenuh kopek, kenkadang sampai 3 kali cuci pun, gam sticker tu still x nak tanggal. So, aku pun gi la jalan2 cari pasal kat kedai buku, cari punya cari, dapat la idea yang agak bijak (angkat tangan kat bahu mata tgk kt atas sambil cebik)..ekekeke..nak padia?..sat noo..cek nak letak gambaq.
ninnn..diaa....
Scotch tape..beli yang brand ni je tau! Sangaatt efektif tuk lable botol. Senang kopek, tanpa meninggalkan sebarang kesan gam..cam iklan tv plok..ehehee..pakai permanent marker yg mata kecik..bli la warna warni, so, korang bole la warnakan ikut bulan..cth, bulan jan, pakai pen kaler ungu, feb, kaler merah & so on..
Ni dh siap lable..

Scotch tape ni bole bli dekat carrefour..ada gak kedai buku jual, tapi kne pandai cari..

Btw, aku makan shaklee, untuk banyak susu.heheh..alhamdulillah, berkat curi2 masa pam & bangun pepagi buta wt pp, ada la pertambahan hasil..ehehehe..harap2 dapatla susukan husna sampai 2 tahun..aminn..

No comments:

Post a Comment