Thursday, January 26, 2012

Cloth Diaper..Finally..

Hari ni, semangat berkobar-kobar nak jahit CD.. so, aku pun singgah2 la blog2 tutorial buat CD. jumpa satu, then try buat. aku test buat satu..pakai kain flannel..aku pakai selapis je..kalau elok, rasanya pakai banyak lapis kain jenis bamboo baru cun..x pe la..dah nama pun testing..

 Inilah hasilnya.. x letak button lagi..akhirnya, pakai jugak kain flannel yang beli kat tewah thn lepas..kih,..kih..kih..
 Bahagian Dalam
Testing kat bear Mr Bean..yang ni saiz newborn

3 comments:

  1. selamat mengetestlah yer..
    saya ni ada org minta buatkan CD tapi tak yakin sgt sbb tak pakai, I mean kita sendiri tak de sapa nak pakai, so tak tau nak improvised kat mana, main taram ikut tutorial jer tak puas hati.

    ReplyDelete
  2. Yang U dah try ni tutorial mane? Sebab saya pun ada cari tapi saiz tu besar, sesuai untuk baby orang putih kot.

    ReplyDelete
  3. carrot: pakai template aje..
    Shida : cuba bukak www.diapersewing.com. ada banyak template cd untuk newborn. pakai yg tu..then adjust2 sikit ikut kreativiti. :)

    ReplyDelete