Monday, September 3, 2012

Cabaran Membuat stok susu

Nak buat stok punya la payah oo..sejak start susu merudum, payah bebenor nak kumpul stok..Husna pulak asyik menangis je..agaknya dia lapar tu..masuk 1 bulan, bawak la Husna tuk suntikan..terkejut tengok berat Husna naik ciput je..dari 3.75 naik ke 3.8kg je..sedih tul..patutla dia asyik nangis..agaknya lapar tu....Aku gi checkup baby kat Hospital Az Zahrah Bangi. Doktor Nik Rose..baik doktor tu..aku suka..dia nasihatkan aku agar buat tandem pumping..sebelah menyusu, sebelah lagi pam..lepas pam, terus bagi baby minum..malam, kul 3-4 pagi pun pam tuk stimulate susu jadi banyak..pastu dia bagi ubat tahan muntah. Dia cakap ubat tahan muntah boleh buat susu jadi banyak..tapi mengantuk sikit la..aku cakap kat doktor, bedal je la..asalkan susu cukup tuk anak aku..sibbaik la kawan aku, nini, introduce Shaklee..walaupun susu sikit, tapi pekat,..tu yg buat baby kenyang..sejak aku buat tandem punping, baby kurang meragam dah..alhamdulillah..

Pam Autumz yang aku beli..buat double pump, cuma dapat 2oz je.alhamdulillah...itu pun, lama bebenor nak dapat banyak tu..sedih..uhuhuhu,..

Ni lah ubat muntah tu..Maxolon. tuk tambah susu..

Lepas makan Maxolon, dapat la banyak skit..2.5oz tuk 2 belah breast...hehehe..alhamdulillah..

Target : pasni kena buat banyak power pumping & minum ESP..chaiyok!chaiyok!!

No comments:

Post a Comment